تهران راپل

آب بندی نما

فهرست مطالب

آب بندی نمای ساختمان!

نما چهره ساختمان بوده و حفاظت از آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به این علت که در نگاه اول نمای ساختمان شما، در چشم بیننده خواهد بود و شکل و ظاهر آن بسیار مهم است. امروزه نمای ساختمان ها از شیشه، کامپوزیت، سنگ و ….ساخته می شود. حال نمای ساختمان نیز، به مرور زمان در اثر عوامل مختلف تخریب می شود. یکی از عوامل تخریب کننده نمای ساختمان بارش باران است. وقتی باران می بارد، آب از طریق درز های نمای ساختمان، به راحتی وارد ساختار و بافت آن خواهد گردید.

نفوذ آب به درون‌ بافت ساختمان به خودی خود بسیار آسیب زننده  خواهد بود. اما چیزی که وضع را بدتر می کند، یخ زدن آب درون بافت نمای ساختمان می باشد. آب بارانی که وارد نما شده است، در صورت سرد شدن هوا یخ می زند. سپس چنانچه  هوا کمی گرم شود، سریعا ذوب شده و رطوبت بیشتری به داخل  بافت ساختمان نفوذ خواهد کرد.

رطوبت موجب پوسیدگی، تخریب و از بین رفتن‌ نما می شود. اما مسئله به همینجا ختم نمی شود. بارش باران تنها موجب تخریب ساختمان نشده، بلکه ظاهر ناخوشایندی نیز به آن‌ می بخشد. وقتی آب به درون ساختمان‌ نفوذ پیدا کند، رنگ نما پوسته پوسته شده و شوره می زند. علاوه بر این بارش باران موجب آلودگی سطح ساختمان خواهد شد.

در این صورت باید هزینه های گزافی را برای شستشوی نما پرداخت کرد. علاوه بر این اگر شاهد بارش باران های اسیدی باشیم، تمام اجزای ساختمان به سرعت تخریب خواهند شد. حال شاید برایتان سوال شود چگونه می توان از بروز رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری کرد؟ که در پاسخ باید بگوییم تنها راه حل رفع این مشکل آب بندی نمای ساختمان است.

آب بندی نما یکی از خدمات تهران راپل است.

آب بندی نمای ساختمان چیست؟

آب بندی نما به فرایندی گفته می شود، که طی انجام آن  تمام درزهای ساختمان به واسطه سیمان و برخی مواد مخصوص کاملا بسته می شوند. اینگونه دیگر هیچگونه رطوبتی به درون بافت ساختمان نفوذ پیدا نمی کند.

آب بندی نما عمر ساختمان را افزایش می دهد. برخی تصور می کنند که آب بندی نما تنها برای ساختمان های نوساز مناسب است. اما در این خصوص  باید بگوییم، حتی ساختمان های قدیمی و کهنه ساز را نیز می توان آب بندی نمود، تا عمر بیشتری داشته باشند. فرایند آب بندی برای انواع نماها قابل اجرا بوده، و محدودیت خاصی ندارد.

آب بندی نمای ساختمان از مزایای زیادی برخوردار است.

مهم ترین مزایای آب بندی نمای ساختمان چیست؟

آب بندی نما مزایای فراوانی  به همراه خواهد داشت. به همین دلیل امروزه از پرطرفدارترین خدمات ساختمانی به شمار آمده، و در اکثر پروژه های ساختمانی این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 در زیر مهمترین مزایای آب بندی نما را نام برده ایم:

  • عدم نفوذ رطوبت

قطعا اولین مزین آب بندی نما، عدم نفوذ رطوبت خواهد بود. این‌ امر از بروز حتی یک قطره آب به داخل بافت ساختمان جلوگیری می کند. فرض کنید در نقاط پربارش مثل مازندران زندگی می کنید. اینگونه با بارش های مکرر باران نمای ساختمان شما در مدت زمان کوتاهی تخریب شده، که می توانید با فرایند آب بندی از این امر جلوگیری نمایید.

  • صرفه جویی در مصرف انرژی

حتما تا به حال فرض می کردید آب بندی نما، تنها از بروز رطوبت جلوگیری می کند و هیچ مزیت خاص دیگری ندارد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید آب بندی نمای ساختمان، موجب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز خواهد شد. این‌ کار موجب می شود که‌ در فصل زمستان خانه ده درصد گرم تر بوده، و در فصل تابستان نیز حدود پنج درصد خنک تر باشد. در نتیجه موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین کاهش هزینه ها خواهد گردید.

  • جلوگیری از ریزش نما

همانطور که‌ می دانید اگر رطوبت به داخل نمای ساختمان بروز پیدا کند، موجب شل شدن سنگ هایی که در نما به کار رفته اند می شود. در نتیجه پس از گذر مدتی این سنگ ها ریزش نموده، و سقوط آن ها علاوه بر زیان های مالی فراوان، موجب بروز خسارت های جانی نیز می گردد. اما با آب بندی نما و جلوگیری از بروز رطوبت به داخل ساختمان،  دیگر شاهد چنین چیزی نخواهیم بود.

نحوه آب بندی در نماهای مختلف ساختمانی

آب بندی نمای ساختمان به روش های مختلفی صورت می پذیرد. هر ساختمانی با متریال خاصی نما می شود. به همین علت برای آب بندی نمای ساختمان‌های مختلف، باید از متریال های متفاوتی استفاده نمود. در نتیجه این‌کار باید بر اساس نوع نما به روش های مختلفی نیز صورت پذیرد.

در زیر شیوه آب بندی در نماهای مختلف ساختمانی را نام برده ایم:

  • نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت از پرطرفدارترین انواع نماهای ساختمانی به حساب می آید. این نوع نما به سرعت اجرا شده و هزینه مقرون به صرفه تری دارد. متریال نمای کامپوزیت ورقه های فلزی می باشند. در گذشته برای آب بندی نمای کامپوزیت از لاستیک های مخصوصی استفاده می شد. اما امروزه چسب پلی اورتان جایگزین این لاستیک ها گردیده، و با آن می توان نمای کامپوزیت را آب بندی نمود. البته باید بسیار توجه داشت که این نوع چسب برخوردی با قسمت خارجی ورق های کامپوزیت نداشته باشد، چون پاک نمودن آن فوق العاده دشوار است‌.

  • نمای شیشه ای

برای آب بندی نمای ساختمان های شیشه نیز از مواد مختلفی استفاده می شود. نمای شیشه ای فوق العاده مدرن و پرطرفدار است. اما برای آب بندی آن باید دقت زیادی به خرج داد. معمولا برای آب بندی نمای این نوع ساختمان،  ابتدا از چسب شیشه ای بر روی آن استفاده می شود. اینگونه مواد آب بندی برروی چسب ریخته و با شیشه برخوردی نخواهند داشت. برای آب بندی نمای شیشه ای نیز معمولا از پلی اورتان استفاده می شود.

  • نمای آجری، سیمانی و سنگی

آب بندی نمودن نمای ساختمان های آجری، سیمانی و سنگی کاملا مشابه یکدیگر صورت می گیرد. ابتدا قسمت‌ های رطوبت زده و تخریب شده نمای آن ها ترمیم می شود. سپس تمام درز و شکاف های آن ها، با استفاده از ماده پلی اروتان و سیلیکون آب بندی شود.

آب بندی نمای ساختمان مانع از نفوذ آب به داخل می شود.

انجام آب بندی نمای ساختمان بدون داربست

آب بندی نمودن نمای ساختمان در گذشته با استفاده از داربست انجام می گرفت. این امر موجب می شد که کار کندتر پیش برود. به این علت که نصب داربست معمولا زمان برده، و  تا تمام قطعات آن به طور کامل نصب شوند، مدت زیادی سپری می شود. البته مسئله تنها سرعت انجام کار نیست. بلکه اجرای داربست برای آب بندی نما، می تواند هزینه های زیادی را نیز در بر داشته باشد.

به این علت که قطعات داربست قیمت بالایی در بازار دارند، و برای نصب آن ها  می بایست هزینه زیادی نیز پرداخت شود. به همین علت  امروزه دیگر از این روش برای آب بندی نما استفاده نمی شود.

 در حال حاضر استفاده از طناب برای آب بندی نما جایگزین این روش گردیده است. استفاده  از طناب نه تنها کار را سریع تر پیش می برد، بلکه نصب آن نیز بسیار ساده بوده و هزینه خاصی ندارد.

در این روش تیمی که برای خدمات آب  بندی  اعزام شده اند، به واسطه طناب در ارتفاعات ساختمان قرار می گیرند.

سپس در همان  حالت معلق، آب بندی نما را انجام  داده و در نتیجه نیاز به پرداخت هیچ هزینه اضافه ای نخواهد بود. در نهایت این روش مزایای بیشتری نسبت به نصب داربست دارد.

کار در ارتفاع تهران راپل آماده ارائه خدمات و ثبت سفارشات شما به در تمام نقاط تهران و کرج است.

استفاده از تکنولوژی نانو در آب بندی نمای ساختمان

تکنولوژی نانو امروزه به بخش جداناپذیری از صنایع مختلف تبدیل گردیده است. این تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی نیز کاربرد دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، این تکنولوژی امروزه در خدمات آب بندی نما هم مورد استفاده قرار می گیرد.

نانو چیست؟

نانو در واقع پوششی نازک است، که به شیوه  رنگ کردن بر روی نمای ساختمان قرار می گیرد. این‌ پوشش موجب ضد آب شدن ساختمان  می شود. نانو‌ تمام سطح ساختمان  را پوشش داده، و دیگر  امکان بروز رطوبت ناشی از بارش ها به داخل آن‌ وجود ندارد.

برخی تصور می کنند که آب بندی نمای ساختمان به واسطه  پوشش نانو، موجب تغییر رنگ آن می گردد. اما در این خصوص می بایست بگوییم این تصور کاملا غلط است.

اهمیت مواد نانو در آب بندی نما

به این علت که نانو پوشش فوق العاده نازکی است، و به هیچ عنوان‌ رنگ نما را تغییر نمی دهد. علاوه بر این پوشش نانو از ساختمان در برابر اشعه خورشید نیز مراقبت  نموده، و از پوسته پوسته  شدن رنگ آن نیز جلوگیری می کند.

پوشش نانو مقاومت سازه در برابر باران های تخریب کننده اسیدی را نیز فوق العاده بالاتر می برد. به همین دلیل این روش طرفداران زیادی داشته، و معمولا جز اولین انتخاب ها برای آب بندی نما محسوب  می شود. البته این روش ممکن است هزینه های بیشتری  در بر داشته باشد، با این وجود بازهم از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

آب بندی نما با طناب یک روش مقرون به صرفه است.

نکات طلایی در خصوص آب بندی نمای ساختمان

آب بندی نمودن‌ نمای ساختمان شاید در ابتدا کار دشوار و پیچیده ای به نظر برسد. اما اینگونه  نبوده و این امر پیچیدگی خاصی ندارد. اما با این وجود در خصوص آب بندی نما، باید به برخی نکات مهم توجه نمایید.‌

این نکات به شما کمک می کنند، تا پس از انجام  آب  بندی نما، نتیجه  مطلوب تری کسب نموده  و از خدمات دریافت شده رضایت بیشتری داشته باشید.

در زیر این‌ نکات طلایی و مهم را ذکر نموده ایم:

  • کمک‌ گرفتن از یک‌ تیم حرفه ای

آب بندی نما با وجود اینکه پروسه پیچیده ای نیست، نیاز به تخصص و مهارت زیادی دارد. به همین علت اولین نکته ای که باید در این  خصوص به آن‌ توجه کنید، استفاده از یک تیم حرفه ای می باشد.

سعی کنید از شرکت  های معتبر  خدمات  آب بندی نما را دریافت کنید،  تا پرسنل متخصص و حرفه ای خود را در اختیار شما قرار دهند. تیمی که قرار است آب بندی نما را اجرا کنند، باید سال ها تجربه و مهارت در این زمینه کسب نموده باشند تا بهترین خدمات  را ارائه دهند.

  • استفاده از با کیفیت ترین مواد

شما آب بندی نمای ساختمان را به منظور حفظ و مراقبت از سازه انجام می دهید. در نتیجه بسیار مهم است که از بهترین و با کیفیت ترین مواد برای این کار استفاده کنید. برخی معتقدند که بهترین مواد برای انجام این کار، پوشش نانو است.

گاها‌ نیز برای برخی ساختمان  ها ماده پلی اورتان گزینه مناسب تری است. به همین علت تا حد امکان می بایست بر اساس نوع نمای ساختمانتان، از بهترین و مناسب ترین مواد آب بندی استفاده کنید.

  • صرف تایم کافی

برای انجام آب بندی نما تا حد امکان می بایست تایم کافی را به این‌ کار اختصاص دهید. به هیچ عنوان‌ برای اجرای این‌ پروژه عجله نکنید. به این علت که این‌ کار در صورتی که حرفه ای و اصولی انجام شود، معمولا زمان بر خواهد بود.

در چه صورتی انجام آب بندی نمای ساختمان ضروری تر است؟

به طور کلی انجام آب بندی‌ نما برای تمامی ساختمان ها ضروری است. به این علت که هر ساختمانی برای جلوگیری از تخریب به آب بندی نیاز دارد. اما بعضی از ساختمان ها، به علت وجود برخی شرایط خاص، بیش از سایر ساختمان ها نیاز به آب بندی نما خواهند داشت. در نتیجه انجام آب بندی در اینگونه ساختمان ها ضروری است، و باید حتما انجام‌ گیرد.

 در زیر این شرایط را نام برده ایم:

  • قرار گرفتن در نقاط شلوغ

اگر ساختمان در شهر شلوغی قرار داشته باشد، انجام آب بندی نما برای آن الزامی خواهد بود.‌‌ به این علت که در شهرهای شلوغ تردد خودرو ها و آلودگی هوا بیشتر است. در نتیجه اگر باران ببارد تمام آلاینده های هوا، به نمای ساختمان می چسبند، و موجب آلودگی و شوره زدن آن خواهند گردید.

به همین علت ساختمان هایی که در شهرهای شلوغ قرار دارند، برای حفظ نمای ساختمان باید حتما آب بندی نما را انجام دهند.

  • قرار گرفتن در شهرهای پربارش

برخی شهر یا استان ها به علت قرار گیری در نزدیکی دریا، پربارش بوده، و در طی سال ده ها بار بارش باران در آن ها رخ می دهد. انجام آب بندی نمای ساختمان برای تمام ساختمان هایی که در شهر های پربارش قرار دارند، الزامی است و ضرورت دارد.

به این علت که در این شهر ها بارش باران سریعا ساختمان را تخریب می کند، و بهتر است از همان‌ ابتدای ساخت آب بندی نما صورت گیرد.

  • ساختمان های نوساز

ساختمان های نوساز بیش از ساختمان های کلنگی و کهنه ساز، به انجام آب بندی نیاز دارند. به این علت که این ساختمان ها هنوز آسیبی ندیده اند و بهتر است تا نوساز هستند آب بندی شوند. اینگونه دیگر آسیب ندیده و تا سال های طولانی سالم باقی خواهند ماند.

انواع چسب های مورد استفاده در آب بندی نمای ساختمان

در آب بندی نمودن ساختمان از چسب های مختلفی استفاده می شود. به این علت که هر ساختمانی پوشش و نمای خاص خود را دارد، در نتیجه چسب آب بندی نیز باید بر اساس نوع نما انتخاب شود.  اینگونه نتیجه آب بنی نما مطلوب تر خواهد بود.

 در زیر بهترین و پرکاربردترین چسب های مورد استفاده در فرایند آب بندی نما را نام برده ایم:

  • چسب سیلیکون

چسب سیلیکونی یکی از بهترین انواع چسب های مورد استفاده در نماکاری می باشد. این چسب برای ساختمان هایی که نمای شیشه ای و سرامیکی دارند بهترین گزینه است.

این نوع چسب در برابر کاهش و افزایش دمای شدید، بسیار مقاوم خواهد بود. همچنین چسب های سیلیکونی انعطاف پذیری زیادی دارند، و از رشد کپک و گیاهان درون نمای ساختمان نیز جلوگیری می کنند.

  • چسب پلی اورتان

اگر بخواهیم پرکاربردترین چسب های آب بندی نما را نام ببریم،  قطعا پلی اورتان جز اولین گزینه ها خواهد بود.

این نوع چسب برای انواع نماهای سیمانی، سنگی، آجری و ….کاربرد دارد. این نوع چسب  مقاومت فوق العاده ای در برابر رطوبت دارد.

  • چسب اکریلیک

چسب های اکریلیک برای آب بندی نماهای شیشه ای و فلزی کاربرد دارند. این نوع رنگ بی بو بوده و سریعا خشک می شود.

به همین علت جز بهترین گزینه ها برای آب بندی نما به حساب می آید. چسب های اکریلیک مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت  و سرمای هوا از خود نشان می دهند.

آب بندی نمای ساختمان با فوم‌ اسپری به چه منظور انجام می شود؟

در آب بندی نما باید حتی کوچکترین درز و شکاف های ساختمان نیز کاملا پوشیده شوند. حال برخی قسمت های ساختمان مثل درز چهارچوب ها، کنار پنجره ها و … شکاف به قدری عمیق است که پوشاندن آن با چسب امکانپذیر نیست.

در اینگونه  موارد دیگر چسب کارساز نبوده، و از فوم اسپری استفاده می شود. فوم اسپری ماده ای پرحجم است که به راحتی عمیق ترین شکاف ها را نیز می پوشاند.

استفاده  از فوم‌ اسپری برای آب بندی نما مزایای فراوانی به همراه خواهد داشت. فوم اسپری هم عایق گرما و سرما بوده و هم عایق صدا است. یعنی آب بندی نمای ساختمان با فوم‌ اسپری، از بروز صداهای مزاحم به داخل ساختمان نیز، تا حد زیادی جلوگیری می کند. همچنین فوم اسپری هم قابل سمباده کشی بوده و هم قابل برش دادن است.

به همین دلیل است که گاها برخی کارشناسان ترجیح می دهند، به جای استفاده از چسب برای آب بندی نما از فوم اسپری استفاده کنند‌.

قیمت آب بندی نمای ساختمان

معمولا بعد از کیفیت آب بندی نما اولین مسئله ای که ذهن مشتری را به خود درگیر می کند، هزینه مورد نیاز برای انجام این کار می باشد. آب بندی نما می تواند هزینه های مختلفی را در برگیرد. اگر بخواهیم به طور صریح بیان کنیم، هیچ هزینه مشخصی را نمی توان برای آب بندی نما در نظر گرفت.

به این علت که هزینه این کار برای هر ساختمانی متفاوت بوده، و بر اساس معیار ها و عوامل خاصی تعیین می شود. یکی از این‌ معیار ها متراژ خواهد بود. قطعا هر چقدر نمای ساختمان متراژ بیشتر و اندازه بزرگتری داشته باشد، آب بندی آن مدت زمان  بیشتری طول می کشد.

همچنین ساختمانی‌ که متراژ بالا و طبقات زیادی داشته باشد، نیاز به مواد بیشتری برای آب بندی خواهد داشت. در نتیجه هزینه آب بندی نمای ساختمان هایی با این مشخصات، قطعا بالاتر خواهد بود.

از دیگر عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه آب بندی، می توان‌ به نوع مواد مصرفی اشاره نمود. اگر از بهترین و باکیفیت ترین نوع مواد استفاده شود، قطعا نیاز به صرف هزینه های بالاتری خواهد بود.‌

برای مثال اگر از مواد نانو برای این‌ کار استفاده شود، به علت کیفیت بالا قیمت این کار نیز بالاتر می رود.

بهترین مرکز اجرای آب بندی نمای ساختمان

برای اجرا آب بندی نما انتخاب یک مرکز معتبر بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بهترین مرکز اجرای آب بندی نما شرکت‌ معتبر کار در ارتفاع تهران راپل بوده، که به عنوان یکی از موفق ترین آژانس ها در زمینه حفظ و نگهداری ساختمان شناخته می شود.

این شرکت با ده سال سابقه درخشان و انجام موفق ترین‌ پروژه ها، توانسته رضایت مشتریان را جلب نموده و با کیفیت ترین خدمات ساختمانی را ارائه می نماید.

از بهترین خدمات این مرکز معتبر، می توان به نورپردازی نما، آب بندی نما، نقاشی نما، نما شویی و….اشاره نمود. استفاده از خدمات مجموعه متخصص و فوق حرفه ای تهران راپل،  مزایای فراوانی برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت.

 در زیر به چند مورد از این مزایا اشاره نموده ایم:

  • اجرای پروژه ها با طناب

خدمات ساختمانی که توسط شرکت تهران راپل انجام می گیرند، با استفاده از طناب بوده و نیازی به نصب داربست نخواهد بود. در نتیجه هم کار سریع تر پیش می رود، و هم در هزینه هایتان صرفه جویی می شود.

  • قیمت مناسب

آب بندی نمای ساختمان در مجموعه معتبر تهران راپل، با مناسب ترین قیمت انجام می گیرد. هزینه خدمات این شرکت نسبت به کیفیت بالای کار، بسیار مقرون به صرفه است.

  • دسترسی آسان

شما می توانید با مشاوران این مجموعه تماس حاصل نموده، و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. خدمات این شرکت‌ همواره قابل دسترس بوده، و می توانید تنها با یک تماس تلفنی درخواست خود را برای دریافت خدمات از این مجموعه ثبت نمایید.