تهران راپل

طناب راپل و طناب کار | طناب نماکار | طناب کار در ارتفاع

راهنمای مقاله

طناب راپل

طناب راپل و طناب کار | طناب نماکار | طناب کار در ارتفاع

طناب کار در ارتفاع یکی از مهم ترین ابزار کار در ارتفاع است.

طناب

یکی از مهم ترین لوازم، در حوزه تجهیزات (Rope access) طناب کار در ارتفاع  یا به اصطلاح طناب ارتجاعی می باشد. که در این مقاله قصد داریم آن را برسی نمایم.

از مهم ترین ویژگی طناب ارتجاعی که می توان در ابتدا مقاله به آن اشاره نمود تحمل فشار و میزان مقاومت این ابزار است.

که ارتفاع کارن(طنابکار،نما کار،بندباز،اسپایدرمن و…) باید در انتخاب طناب مناسب بسیار دقت نمایند.

طناب راپل و ضریب اطمینان؟

طناب راپل قبل عرضه به بازار و مراکز فروش در کارخانه(شرکت Petzl) در بخش آزمایشگاهی توسط کارشناسان به صورت تصادفی مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرند؛ تا بتوانند استاندارد لازم(ایمن) و یا به عبارت دیگر گواهی نامه سالم بودن را بدست آورند. از مهم ترین موارد مورد بررسی در این آزمایشگاه می توان به تحمل وزن طناب در هر متر و میزان و تعداد شک در هر متر اشاره نمود.

طناب کار در ارتفاع
طناب کار در ارتفاع

با طناب راپل آشنا شویم!

هر یک از مشاغل با توجه به خصوصیات و شرایط خاص خود، ابزار و تجهیزات مختلفی استفاده می کنند. تکنیک دسترسی با طناب(Rope access) به عنوان یک ابزار برای مشاغل مختلف به منظور کار در ارتفاع از ابزار و وسایل بسیار مختلفی استفاده می کند. یکی از ابزار کلیدی در rope access،طناب می باشد که با توجه به شرایط و محیط کار انتخاب می شود.

پیچ و رولپلاک نما تهران راپل مجری خدمات بدون داربست در تهران می باشد. این مجموعه سالها است که از طناب ارتجاعی به منظور ارائه خدمات نما استفاده می کند. 

طناب کار در ارتفاع
طناب کار در ارتفاع

انواع طناب

طناب به سه دسته کلی تقسیم می شود:

  • طناب­ های غیر قابل کشش یا طناب استاتیک (Static)
  • طناب­ های قابل کشش یا طناب داینامیک (Dynamic)
  • طناب­ های طناب نیمه داینامیک

تفاوت طناب استاتیک و داینامیک چیست؟

مهمترین تفاوت طناب استاتیک و داینامیک در کاربرد و ساختار(نحوه تولید) این دو طناب است. طناب های استاتیک به دلیل تحمل شک بسیار کمتر از سایر طنابها برای کار در ارتفاع مناسب نمی باشد(هسته طناب استاتیک در زمان وارد شدن بار کشش بسیار کمی را تحمل می کند).

طناب داینامیک

اما طناب ­های داینامیک با توجه به انعطاف ­پذیری مطلوب شان به هنگام وارد شدن بار طولشان افزایش می یابد. به طور معمول در مشاغل مربوط حوزه کار ما طناب های داینامیک و نیمه داینامیک به علت شکل پذیری بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

طناب کار در ارتفاع
طناب کار در ارتفاع

طناب از دو قسمت اصلی شکل گرفته است

  • هسته­ طناب: این بخش شامل نخ ­های پلاستیکی باریک و ارتجاعی می ­باشد که بدر کنار هم به صورت چندین رشته منحنی قرار گرفته اند.
  • غلاف یا روکش طناب: بخش خارجی طناب است. این بخش دور هسته را می ­پوشاند. این بخش از طناب در واقع وظیفه محافظت از هسته طناب را در مقابل عوامل خارجی همچون (خراش یا زدگی ناشی از لبه تیز، آب و حرارت ) بر عهده دارد.

از طناب ارتجاعی(راپل) در چه مواردی استفاده می شود؟

از طناب به منظور ارائه خدمات نما و دسترسی به نقاط مختلف در ارتفاع استفاده می شود. کارهای مختلف مانند پیچ و رولپلاک نما ،نماشویی،نورپردازی نما مورد استفاده قرار می گیرد.

مجموعه پیچ و رولپلاک نما تهران راپل در به عنوان مرکز ارائه خدمات نما در نقاط مختلف آماده ارائه خدمات به تمام مشتریان خود در تهران و سایر شهرستان های تهران می باشد.

طناب ارتجاعی
طناب کار در ارتفاع

طناب ارتجاعی در تهران

برای تهیه طناب ارتجاعی می توانید با شماره های داخل وب سایت ما تماس بگیرد و از مشاوره و خدمات کارشناسان ما برخوردار شوید.

امتیاز دهی

با نویسنده این مقاله بیشتر آشنا شوید